tirsdag den 1. marts 2016
D. 1. marts 2016 - tema 1 - af Hani, Louise, Karina og Henriette
I dag har vi haft intro til tværfagligt samarbejde sammen med pædagogerne.
Vi brugte de første to timer på at være negative og forholde os negativt til hinanden og hinandens professioner. Vi var i det som kaldes kritikfasen. Kritikfasen havde 4 regler.
1. Vi er konsekvent negative
2. Vi udtrykker vores utilfredshed og ubehag - stort og småt.
3. Vi formulere os i stikord.
4. Det er forbudt med verbale indvendinger mod hinandens kritik.
Efter dette havde vi alle en åben dialog/diskussion hvor stemningen var både høj og lav. I vores gruppe havde vi aftalt inden at uanset hvad der blev talt om, skulle det ikke tages personligt, hvilket vi efterlevede rigtig godt.
Efter den åbne dialog lavede alle en brainstorm af kritikpunkterne. Derefter lavede vi mundtligt en problemstilling med forslag til tematikker her i den tværfaglige projektuge- de blev yderligere indsnævret til tre tematikker.
1) Fordomme for hinandens profession
2) Individet i centrum
3) Samfundsforståelse
Vores gruppe blev enige om at forblive sammen og valgte os ind på tema to:
Individet i centrum.
Vi er i gruppe sammen med tre pædagogstuderende:
Morten
Melissa
Simone W
- alle på modul 10 i deres forløb, men mangler modul 9.
Efter dette havde vi en kort energizer, hvor vi snakkede om, hvad der var godt ved de to professioner.
Derefter aftalte vi i vores tema grupper, at vi til imorgen ville tænke over, hvad vi kan komme ind på i vores oplæg.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar