D. 11. april 2016 - 8. vejledning
Sidste refleksion inden eksamen:- Vi snakker om tryghed ved eksamen.
- Vi snakker om den endelige opsætning af spørgeskemaundersøgelsen.
- Vi snakker om, hvordan vi skal håndtere eksamen. At vi skal lære at kende hinandens svagheder og stærke sider, så vi kan hjælpe hinanden til eksamen.
- Vi har lagt faste mødertider i gruppen for, hvornår vi skal mødes inden eksamen.
- Vi har snakket om, hvordan vi vil fremlægge til eksamen => fisk, mindmap, PowerPoint, opstille case m.m.
d.31/3 2016 7. vejledning
kl.10:00 - 11:15 - denne vejledning er forlænget pga. aflysning af vejledning 3.
God feedback på Case, teoretikere og modeler.
Fokusér på vores Case, The Sunrise Model - sociologi, VTV (velfærdsteknologi modellen) - sundhedsinformatik, MTV (Medicinsk Teknologi vurdering) - Annette.
Transaktionsanalysen.Evt. koble transaktionsanalyse på svag paternalisme - f.eks. hvor man er nødt til at tage lidt over og tale mor til barn - for at nå ind til patienten.
Vi har brugt Asses Man til at indhente informationer - og brug evt. transaktionsanalysen til indhentning af informationer.
Kommentarer vedr. lovgivning - De skal rettes til i vores tema II. Der er ingen grund til paragrafrytteri.
Afgørende for eksamen at få det tværprofessionelle med i oplægget til eksamen. Vores sundhedsvæsen lægger op til at vi skal arbejde tværprofessionelt. Hvad gjorde det ved os at arbejde tværprofessionelt med en prof. der var anderledes end vores. Eller var den anderledes?
Spørgeskema
100 besvarelser
aldersgruppen er lavere. Da de yngre 20-40 har svaret hurtigere end 40 + .
Evt. hav fokus på :
De digitale immigranter - immigrant, dem som ikke er vokset op med digitaliseringen
De digitale indfødte - native, dem som er vokset op med digitaliseringen
- hvordan bruger generationerne teknologien.
D. 14. marts 2016 - 6. vejledning
Kl. 13:00 til 13:45
Vi har i dag snakket om:
- Opsætning af spørgeskemaundersøgelsen, herunder hvordan vi introducerer til den - at vi skal abelerer til friheden, og takke respondanten for, at han/hun bruger sin tid på vores spørgeskema. Vi skal beskrive for respondanten, hvorfor vi laver denne undersøgelse, hvad den skal bruges til, og at hun/han forbliver anonym.
- Vi har fået hjælp til at udforme baggrundsspørgsmål og hovedspørgsmål til spørgeskemaundersøgelsen.
- Vi skal kigge på og afstemme forventnings samtalen næste gang.
- Transakstionsanalysen skal ind i forhold til mænds sundhed og sygdom for at højne vores niveau.
D. 10. marts 2016 - 5. vejledning
kl.12:15 - 13:00
Assess man bruger vi som beskrivelse.
Vi skal gruppe beskrive mere tydeligt hvad er det for en sygepleje der bliver udført til vores borger, kernefagligheden.
Vi skal begynde at reflektere over hvilken sygepleje der bliver brugt til vores case.
Evt. gå ind og læs om de (skal læses til 2. sidste uge i sociologi).
Hvem er omsorgsteoretikere?
Hvad er omsorg for noget?
Orem ift. Martinsen eks.kan hives ind relateret til svag paternalisme, og de tre systemer.
Travelbee ser mennesket - og Martinsen får trukket sygeplejen med ind.
(er mere positivistisk - sørge for mad drikke, smertestillet, rehabiliteret - på sygeplejerskens præmisser).
Måske kan vi flette en oplevelse ind med at vores case tidligere har været indlagt. Måske har hun været indlagt før evt. med TCI hvor hun har fået opløst en blodprop evt.
Der hvor vi har skrevet kærlig pleje / palliativ pleje.
Denne vejledning er forlænget med 30 minutter i forhold til at vejledning 4 blev aflyst.
kl.10:00 - 11:15 - denne vejledning er forlænget pga. aflysning af vejledning 3.
God feedback på Case, teoretikere og modeler.
Fokusér på vores Case, The Sunrise Model - sociologi, VTV (velfærdsteknologi modellen) - sundhedsinformatik, MTV (Medicinsk Teknologi vurdering) - Annette.
Transaktionsanalysen.Evt. koble transaktionsanalyse på svag paternalisme - f.eks. hvor man er nødt til at tage lidt over og tale mor til barn - for at nå ind til patienten.
Vi har brugt Asses Man til at indhente informationer - og brug evt. transaktionsanalysen til indhentning af informationer.
Kommentarer vedr. lovgivning - De skal rettes til i vores tema II. Der er ingen grund til paragrafrytteri.
God feedback på Case, teoretikere og modeler.
Fokusér på vores Case, The Sunrise Model - sociologi, VTV (velfærdsteknologi modellen) - sundhedsinformatik, MTV (Medicinsk Teknologi vurdering) - Annette.
Transaktionsanalysen.Evt. koble transaktionsanalyse på svag paternalisme - f.eks. hvor man er nødt til at tage lidt over og tale mor til barn - for at nå ind til patienten.
Vi har brugt Asses Man til at indhente informationer - og brug evt. transaktionsanalysen til indhentning af informationer.
Kommentarer vedr. lovgivning - De skal rettes til i vores tema II. Der er ingen grund til paragrafrytteri.
Afgørende for eksamen at få det tværprofessionelle med i oplægget til eksamen. Vores sundhedsvæsen lægger op til at vi skal arbejde tværprofessionelt. Hvad gjorde det ved os at arbejde tværprofessionelt med en prof. der var anderledes end vores. Eller var den anderledes?
Spørgeskema
100 besvarelser
aldersgruppen er lavere. Da de yngre 20-40 har svaret hurtigere end 40 + .
Evt. hav fokus på :
De digitale immigranter - immigrant, dem som ikke er vokset op med digitaliseringen
De digitale indfødte - native, dem som er vokset op med digitaliseringen
- hvordan bruger generationerne teknologien.
D. 14. marts 2016 - 6. vejledning
Vi har i dag snakket om:
- Opsætning af spørgeskemaundersøgelsen, herunder hvordan vi introducerer til den - at vi skal abelerer til friheden, og takke respondanten for, at han/hun bruger sin tid på vores spørgeskema. Vi skal beskrive for respondanten, hvorfor vi laver denne undersøgelse, hvad den skal bruges til, og at hun/han forbliver anonym.
- Vi har fået hjælp til at udforme baggrundsspørgsmål og hovedspørgsmål til spørgeskemaundersøgelsen.
- Vi skal kigge på og afstemme forventnings samtalen næste gang.
- Transakstionsanalysen skal ind i forhold til mænds sundhed og sygdom for at højne vores niveau.
D. 10. marts 2016 - 5. vejledning
kl.12:15 - 13:00
Assess man bruger vi som beskrivelse.
Vi skal gruppe beskrive mere tydeligt hvad er det for en sygepleje der bliver udført til vores borger, kernefagligheden.
Vi skal begynde at reflektere over hvilken sygepleje der bliver brugt til vores case.
Evt. gå ind og læs om de (skal læses til 2. sidste uge i sociologi).
Hvem er omsorgsteoretikere?
Hvad er omsorg for noget?
Orem ift. Martinsen eks.kan hives ind relateret til svag paternalisme, og de tre systemer.Travelbee ser mennesket - og Martinsen får trukket sygeplejen med ind.
(er mere positivistisk - sørge for mad drikke, smertestillet, rehabiliteret - på sygeplejerskens præmisser).
Måske kan vi flette en oplevelse ind med at vores case tidligere har været indlagt. Måske har hun været indlagt før evt. med TCI hvor hun har fået opløst en blodprop evt.
Der hvor vi har skrevet kærlig pleje / palliativ pleje.
D. 4. marts 2016 - 4. vejledning
Vejledningen blev aflyst pga. vejleder var syg.
Vi har overvejet at tage imod tilbuddet om en ny vejleder - da det er ved at være lidt presserende for os som gruppe og for os som individer. Vi er næsten halvvejs gennem modul 5 - og savner guidning ift. vores spørgeskema samt generel vejledning.
D. 26. februar 2016 - 3. vejledning
Vejledningen blev aflyst pga. vejleder var syg.
Før:
Vi har før vejledning diskuteret, at vi ville have en hypotese klar til vores spørgeskemaundersøgelse. Det har ikke lykkedes os, at få en helt præcist, men i sociologitimen d. 25. februar er vi blevet inspireret til at lave en hypotese, som kunne lyde:
- Hvordan har et menneskes sociale status en indflydelse på helbredet - og er der ulighed i sundhed og behandling, hvis man tilhører en lavere social klasse?
- Hvordan har et menneskes sociale status en indflydelse på helbredet - og er der ulighed i sundhed og behandling, hvis man tilhører en lavere social klasse?
Vi er inspireret af tidsskriftet Socialpolitisk forening.
Vi overvejer, om vi kan flette ordet "apoplexia cerebri" ind i hypotesen.
D. 16. februar 2016 - 2. vejledning
Vi har til vejledning snakket om:
- At vi skal have metatekst ind i vores blog, så den bliver mere forståelige.
- Asses-man ud fra Travelbee vs. Kari Martinsen
- Fremhæve hvem der snakker om de teorier/begreber vi benytter.
- At vi skal tilføje kilder og henvisninger, til hvor vi har tingene fra. Herunder Erwing Goffmann.
- Vi har snakket om, hvad den nye uge bringer - spørgeskemaundersøgelse ud fra vores patient. Vi skal vælge vores målgruppe ud fra evt. kirurgisk eller medicinsk.
- Hvordan vi vil gøre vores case til noget fælles - evt. besøge en patient med apopleksi?
D. 9. februar 2016 - 1. vejledning
Vi har inden vejledning drøftet, hvad vi har af forventninger. Vi tænker, at vi skal have udarbejdet vores case, så den bliver gjort færdig - samt at vi finder en måde at opstille den på.
Vi har snakket om, at vi så meget som muligt, vil forsøge at lave vores indlæg sammen, for at få alles tanker og meninger med. Vi forventede inden mødet, at vi skulle have afstemt, hvad vores vejleders rolle var på bloggen.
Efter mødet:
- Vi har udvalgt hvilken model vi skal bruge til at opstille casen med.
- Vi har fundet ud af, hvad målene er på modul 5.
- Vi har fundet ud af, at vores vejleders rolle er, at sørge for, at vi kommer nok i dybden med vores fag og teori.
- Vi har aftalt, at vores sygdom i casen (apoplexia cerebri) er en sygdom, som vi kan bruge gennem modulet, da det er en folkesygdom, som påvirker både patienten og samfundet.
- Vi har snakket eksamen og har diskuteret, at vi skal finde den bedst mulige måde som gruppe, at få vores oplæg til at fungere på - fx ud fra et billede eller mindmap.
Vi har snakket om, at vi så meget som muligt, vil forsøge at lave vores indlæg sammen, for at få alles tanker og meninger med. Vi forventede inden mødet, at vi skulle have afstemt, hvad vores vejleders rolle var på bloggen.
Efter mødet:
- Vi har udvalgt hvilken model vi skal bruge til at opstille casen med.
- Vi har fundet ud af, hvad målene er på modul 5.
- Vi har fundet ud af, at vores vejleders rolle er, at sørge for, at vi kommer nok i dybden med vores fag og teori.
- Vi har aftalt, at vores sygdom i casen (apoplexia cerebri) er en sygdom, som vi kan bruge gennem modulet, da det er en folkesygdom, som påvirker både patienten og samfundet.
- Vi har snakket eksamen og har diskuteret, at vi skal finde den bedst mulige måde som gruppe, at få vores oplæg til at fungere på - fx ud fra et billede eller mindmap.
- Vi har også under mødet snakket om, hvordan vores blog overordnet skal opbygges med fx temaernes titler, at de skal være præsenteret.Vejlednings lektioner og tider
Vejledningstider:
Sted: Annettes Kontor
d. 9/2 2016
kl.12:40 - 14:40
d. 16/2 2016
kl.08:20 -09:05
d. 26/2 2016
kl.12:15 - 13:00
d. 4/3 2016
kl.08:20 - 09:05
d. 10/3 2016
kl.12:15 - 13:00
d.14/3 2016
kl.12:00 - 12:45
d.31/3 2016
kl. 10:00 - 11:30 - to vejledninger er sammenlagt i dag.
d. 12/4
kl.10:15 - 11:15 ( ekstra 15 min. taget fra sidst)
d.21/4 Eksamen
Ingen kommentarer:
Send en kommentar